» Pre siedmakov - jazykové minikomparo


PaedDr. Eva DZURKOVÁ

Význam svetelnej reklamy

 

Hypotéza, že po inštalácii svetelnej reklamy sa okamžite zvýši počet návštevníkov, je potvrdená. Kamkoľvek, kde sa inštaluje svetelná reklama, ľudia začnú chodiť. Reklama spôsobí, že ľudia začnú vnímať ponuku. Svetelnú reklamu spozorujú a uvedomia si, že tu sídli firma, resp. obchod. Reklama teda plní nielen úlohu oznamu, ale aj pozvánky do „centra diania“. Pritom jej prevádzka znamená len minimum nákladov na elektrickú energiu. Firma s kvalitne riešenou svetelnou reklamou vzbudzuje väčšiu dôveru a pocit bezpečia. Návštevník vidí, že nejde o žiadne provizórium, ale o serióznu firmu. To potom slúži ako dobrý základ pre biznis.

                                                                                       (upravené podľa www.dpdesign.sk)




Otázka č.1:

Koľko slov cudzieho pôvodu je vo vete Návštevník vidí, že nejde o žiadne provizórium, ale o serióznu firmu.





(1 bod)
Otázka č.2:

Vysvetli význam slova hypotéza:





(1 bod)
Otázka č.3:

Podľa významu textu je jeho cieľom:

Embedded Image





(1 bod)
Otázka č.4:

Vyber z možností, v ktorej je správne vysvetlený význam cudzieho slova:





(1 bod)
Otázka č.5:

Ktoré tvrdenie nevyplýva z textu?





(1 bod)
Otázka č.6:

Vyber antonymum k slovu minimum:





(1 bod)
Otázka č.7:

Vyber, v ktorej z možností je synonymum podstatného mena obchod, podnikanie:





(1 bod)
Otázka č.8:

Označ možnosť, v ktorej všetky slová vznikli rovnakým spôsobom ako slovo resp.





(1 bod)
Otázka č.9:

Označ správne utvorený N sg. slovného spojenia do centra diania:





(1 bod)
Otázka č.10:

Ktorým slovotvorným postupom vzniklo slovo resp.?





(1 bod)